Donateur Marjolein Schotel:

‘Ik begrijp wat een hond voor iemand betekent’

‘Ik kom de honden in opleiding vaak tegen in Amstelveen. Dan zie ik hoe instructeurs de markt op gaan om ze te laten wennen aan mensen en drukte. Ik vind dat zo’n heerlijk tafereel.’ Marjolein Schotel is sinds 1999 donateur van KNGF Geleidehonden en vertelt over haar band met onze organisatie.

ASN Ideaalspaarders helpen opvoeden

In 2014 startte de ASN Bank met haar spaarders een campagne om KNGF-pups in opleiding ‘studiegeld’ te bieden. Werd er een rekening geopend of € 1.000,- op een spaarrekening gestort, dan schonk de bank, mede namens de spaarder, een bedrag voor de basisopvoeding van assistentiehonden. De campagne van de ASN Bank sloeg goed aan en heeft het geweldige bedrag van € 210.000,- opgeleverd.

Adopteer een Pup

In 2014 is adopteereenpup.nl geheel vernieuwd. Via deze website kunnen geïnteresseerden symbolisch een pup adopteren en zo de opleiding van onze bijzondere honden steunen. Met de vernieuwde website kunnen ‘adoptieouders’ nog beter de ontwikkeling van hun pup volgen via het unieke puppydagboek. Benieuwd naar deze manier van steunen?

Neem een voorproefje uit het dagboek van Oukje.

Bekijk Oukjes dagboek

De Nalatenschap

Nette Sjamaar had KNGF Geleidehonden als erfgenaam en executeur benoemd, omdat haar hond meer voor haar betekende dan wie dan ook. In 2014 overleed zij. Het vermogen dat Nette naliet gebruikt KNGF Geleidehonden voor het opleiden van buddyhonden. Een aflevering van de tv-serie De Nalatenschap van omroep Max was geheel gewijd aan de afwikkeling van de nalatenschap van Nette en de bestemming ervan: de buddyhonden van KNGF Geleidehonden. In dit filmpje vertelt Nette zelf waarom ze haar vermogen nalaat aan KNGF Geleidehonden.

Meer over nalaten

Uw steun is welkom

Een opleiding tot geleidehond is een flinke investering: twee jaar van intensieve verzorging en training door onze pleeggezinnen, verzorgers en trainers. Als maatschappelijke organisatie is KNGF Geleidehonden grotendeels afhankelijk van giften en nalatenschappen. Uw steun is dan ook zeer welkom. U kunt ons op verschillende manieren steunen, bijvoorbeeld met een eenmalige (sponsor)actie, via uw nalatenschap of door symbolisch een pup te adopteren.