Puppypleeggezin Gonesh:

‘Marie is een voorbeeldige pup’

De familie Gonesh is puppypleeggezin. Zij doen dit vrijwilligerswerk al langer voor KNGF Geleidehonden en hebben hun huidige pup Marie inmiddels drie maanden in huis. Dit is het eerste hondje van KNGF Geleidehonden dat ze echt met het hele gezin opvoeden. De andere twee zijn vooral door Caroline, de vrouw des huizes grootgebracht. Zij heeft nu iets minder tijd. Daarom helpen echtgenoot Harold en hun volwassen dochter graag een handje mee.

De beste start voor een geleidehond

Janneke van den Hoek is fokgastgezin voor KNGF Geleidehonden. Zij verzorgt regelmatig een nestje pups totdat de honden klaar zijn om hun moeder te verlaten en naar een puppypleeggezin te gaan. Dankzij vrijwilligers als Janneke kunnen wij ons werk blijven doen. Benieuwd hoe het eraan toegaat bij een fokgastgezin? In dit filmpje vertelt Janneke over haar vrijwilligerswerk.

‘Puppypleeggezinnen bijstaan met raad en daad’

Een instructeur puppypleeggezin (PPZ) van KNGF Geleidehonden is de hele dag op pad om de ruim 170 gezinnen te begeleiden die voor een pup van KNGF Geleidehonden zorgen. In deze blog geven we een inkijkje in hun baan.

Ook puppypleeggezin worden?

Jaarlijks worden bij KNGF Geleidehonden zo’n 170 pups geboren. Al deze pups zoeken voor hun eerste levensjaar een veilig mandje bij een pleeggezin, om op te groeien tot gehoorzame, blije honden. Onze instructeurs begeleiden de gezinnen en bezoeken deze regelmatig. Ervaring met het opvoeden van honden is dus niet noodzakelijk, motivatie uiteraard wel. Heeft u plaats in uw gezin, uw huis, uw tijdschema en in uw hart voor een toekomstige geleidehond?

Lees hier de voorwaarden